Ohjelma 2019



11:00 Rekisteröinti, lounas ja verkostoitumista

 

12:00 TERVETULOA JA PÄIVÄN ALUSTUS

Toimitusjohtaja Riikka Kannas, Food Camp Finland
Päivän moderaattori Sallamaari Muhonen, Viestintätoimisto Netprofile


 

12:05 FEEDING THE FEAR
Retail futurist, Howard Saunders (UK)

Retail is in a state of panic. Right across the globe, department stores, supermarkets and shopping centers are closing at an alarming rate. Even restaurant brands, that were riding high only a few years ago, have been forced to reinvent themselves completely, or die.

 

With Artificial Intelligence and Robotics on the horizon only one thing is certain: the way we live, work and play is due to be disrupted like never before. In this session, Retail Futurist Howard Saunders, takes us on a high-velocity, jargon-free journey into the future to show us how high street brands must adapt today to prepare for tomorrow.


Puheenvuoro on englanninkielinen.

 

12:50 TUTKIMUS: SUKUPOLVIEN SUURIMMAT ASENNEMUUTOKSET JA NIIDEN VAIKUTUS RUOKAILUKÄYTTÄYTYMISEEN 

Tarja Pentilä, Director, Kantar TNS

Miten ikä ja elinkaari vaikuttaa kuluttajien ruokakäyttäytymiseen? Millaisia asennemuutoksia ja trendejä eri sukupolvien ruokasuhteessa on. Miten käsityksemme on muuttunut mm. arjen ja juhlan ruokailusta, ruokanautinnoista ja yhdessä syömisestä.

13:20 ILPAILU SEURAAVAN SUKUPOLVEN HUOMIOSTA ALKOI JO VUOSIA SITTEN: 

NOUSEVAT TEKNOLOGIAT BRÄNDIKOKEMUKSEN KIIHDYTTÄJÄNÄ

Tomi Sirén, Head of Digital, Arla (FI)

Arlan tavoitteena on tuoda kaikkiin tuotteisiinsa kokemuksellinen lisätyn todellisuuden ulottuvuus ja rakentaa maailman läpinäkyvin maidon valmistusketju lohkoketju-teknologiaan hyödyntämällä.  Maitopurkin Aamu-kissa ja Arla Maitoketju ovat kuitenkin vasta alkusoittoa, sillä nousevat teknologiat ovat seuraavan sukupolven todellisuutta ja kansainvälisen brändikisan selviytymisen ehto.

 

14:00 Tauko
 

14:40 VÄESTÖRÄJÄHDYS, KESTÄVYYSKRIISI, KAIKENMUUTOS – MITEN SUOMI JA MAAPALLO RUOKITAAN VUONNA 2050?
Tv-tuottajat ja tietokirjailijat Riku Rantala ja Tunna Milonoff, Madventures (FI)

Yhden sukupolven päästä planeetalla elää yli 9 miljardia ihmistä. Väestö kasvaa etenkin kehittyvissä maissa, joissa proteiininkulutus tulee lisääntymään myös vaurastumisen myötä. Samaan aikaan ilmastonmuutos, biodiversiteetin tuho, maaperän köyhtyminen ja lannoitekriisi tulevat mullistamaan ruuan alkutuotannon. Miten käy Suomen? Ketkä ovat tulevaisuuden maanviljelijöitä ja tuottajia? Kenen lapsenlapsi tekee meidän äitien ruuat? 

15:20 THIS IS NOT A CHICKEN
Artist Koen Vanmechelen (BE)

The Belgian artist Koen Vanmechelen (1965) is an internationally acclaimed conceptual artist. His work explores the importance of biocultural diversity and how culture, nature and humanity might achieve a more sustainable balance. During his lecture, he introduces his latest Planetary Community Chicken, a project which promotes art, story-telling, entrepreneurship and ‘beyond the lab’ research into the impact of biocultural diversity on food, health, society, livelihoods and the environment.
 

Puheenvuoro on englanninkielinen.


 

15:50 JÄLKIPORINAT
Bar open ja jälkiporinat salissa.

 

16:30

RUOKAKULTTUURIPALKINTOJEN JAKO
Helsingin Suomalaisen Klubin Säätiö

 


16:45
SUOMEN 50 PARASTA RAVINTOLAA -LISTAN JULKISTUS

By Food Camp Finland & Viisi Tähteä


TAPAHTUMAN JATKOT Ravintola Nudessa (Kasarmikatu 44, 00130 Helsinki). Food & Talk Seminarin kävijöille tarjous: Lasi samppanjaa ja culatelloa 20 € (norm. 24 €).

Ohjelmaa päivitetään jatkuvasti.
Tapahtuman järjestäjä varaa oikeudet ohjelma- ja aikataulumuutoksiin.

 

 


 

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon

© Food Camp Finland 2020
Rekisteriseloste