Puhujat 2019

Riku Rantala ja Tunna Milonoff (FI)

TV-tuottajat ja tietokirjailijat, Madventures

Riku Rantala ja Tunna Milonoff valittiin Vuoden puhujiksi 2017. He ovat tv-tuottajia ja tietokirjailijoita, jotka ovat työkseen matkustaneet pari miljoonaa kilometriä ympäri maailman – etenkin hyvän tai hirvittävän ruuan perässä. Madventures- ja Docventures-sarjat sekä kymmenen tietokirjaa ovat tuoneet heille kaikki alan tärkeimmät palkinnot, mm. Tiedonjulkistamisen valtionpalkinnon, Suomen Kuvalehden journalistipalkinnon, kymmenen Kultaista Venlaa ja Formaatti-Finlandian. Miesten tuorein tietokirja sijoittuu tulevaisuuteen ja on nimeltään "Selviytymisopas. Maailma muuttuu – näin jäät henkiin." 

Twitter

@rikurantala
@TunnaMilonoff

Koen Vanmechelen (BE)
Artist

The Belgian artist Koen Vanmechelen (1965) is an internationally acclaimed conceptual artist. His work explores the importance of biocultural diversity, identity and community. He is best known for his Cosmopolitan Chicken Project (CCP, 1999-) in which he cross-breeds domesticated chickens from different countries as an allegorical and aesthetic statement about the way in which diversity can shape the global cultural and genetic mix.

 

Twenty years on, Vanmechelen has presented his work on almost every continent and is a regular contributor to the Venice Biennale. Much of the work of the Planetary Community Chicken project engages vulnerable groups, women and children. As animals that can be raised close to the home, chickens are often regarded as a female responsibility in countries such as Zimbabwe and Ethiopia. By increasing the opportunities for women to raise chickens, the Planetary Community Chicken project strengthens efforts to give women greater financial independence and social status.

www.koenvanmechelen.be

Twitter @KoenVanmechelen

Tomi Sirén (FI)
Head of Digital, Arla Foods

 

Tomi Sirén johtaa Arla Suomen digitaalista markkinointia ja sen kehitystä. Hän on ensimmäisten joukossa linkittänyt mm. lisättyä todellisuutta ja lohkoketju-teknologiaa tuotepakkauksiin. Hän uskoo, että nousevilla teknologioilla pystytään palvelemaan kuluttajia yhä paremmin ja rakentamaan merkityksellisempiä kohtaamisia. 

Koulutukseltaan Tomi on kauppatieteiden maisteri ja on aikaisemmin toiminut markkinointiviestinnän eri tehtävissä toimistopuolella. Nykyään Tomi toimii Arlan lisäksi Advisor-rooleissa sekä mentoroi opiskelijoita. 

 

www.arla.fi

Howard Saunders (UK)

Retail Futurist

Howard has worked as a retail strategist for just over thirty years, first as Creative Director of several London agencies including Fitch, and then as an independent consultant. Over the last decade, based in New York and London, he has focussed on helping his clients better plan for the future. His current list of clients includes Johnson & Johnson, Hutchison Whampoa, Ikea, Magento, Oracle, Telstra and Westfield.

As an international speaker Howard’s talks are lively, jargon-free, visual journeys that explain where the fast changing retail landscape is heading, and what it means for our cities, towns, high streets and, most importantly, our communities. His latest book Brooklynization, published in November 2017, examines the retail revolution that’s regenerating the edgier parts of town.

www.22and5.com

Twitter @SaundersHoward

Riikka Kannas
Food Camp Finland

Riikka Kannas on tapahtuma-alan ammattilainen ja hänellä on pitkä ura yrittäjänä. Hän perusti ensimmäisen tapahtumayrityksensä parikymppisenä. Kannas työskenteli pitkään yritystapahtumien järjestäjänä, teki markkinakartoituksia suomalais­yrityksille Los Angelesissa, perusti tapahtumaviestintää tekevän Fat Rabbit Oy:n ja työskenteli yleisötapahtumia tuottavassa Eastwayssa. ”Yrittäjäelämäni on ollut yhtä kokeilua, mutta olen aina uskonut ihmisten kohtaamiseen. Ihmisillä on tarve tavata kasvokkain, ja sen ympärille olen luonut bisnestä”, Kannas kertoo. Nykyisin Kannas toimii Food Camp Finlandin toimitusjohtajana. Yritys on ottanut missiokseen muistuttaa ihmisiä syömisen elämyksellisyydestä ja se järjestää vuosittain tapahtumia ruoan ja ruokailun ympärille. Omien tapahtumien lisäksi Food Camp Finland järjestää ruokatapahtumia asiakkailleen tilauksesta, pyörittää catering-toimintaa ja tekee ruokaan liittyvää koulutusta ja konsultointia. 

www.foodcampfinland.fi
Twitter @RiikkaKannas

Moderaattori:

Sallamaari Muhonen
Netprofile

Food & Talkin sujuvasta keskustelusta huolehtii tänäkin vuonna Sallamaari Muhonen, joka on Netprofilen viestintäkonsulttina ja partnerina tottunut vaikuttamaan sekä strategina taustalla että studioissa ja kameroiden edessä. Sallamaari on arvostettu puhuja ja moderaattori ammattilaistapahtumissa teknologia-aiheista muotoiluun ja markkinointiviestintään. Food & Talk -aiheet kiinnostavat häntä hallitusammattilaisena  HOK-Elannon hallitusjäsenen näkökulmasta. 

www.netprofile.fi
Twitter @SallamaariM

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon

© Food Camp Finland 2020
Rekisteriseloste